a.d.n. a scris:
1. Echipa de muncitori care lucreaza la un apartament se trece la intretinere?
Dumneavoastra, ca proprietar, anuntati la asociatie ca in perioada xx, in apartament se fac anumite lucrari de amenajare si sa fie trecute 1-2-3 persoane in functie de amploarea lucrarilor si marimea echipei. Daca spuneti dumneavoastra acest lucru la asociatie este o nota buna si cei din conducere ca si vecinii vor aprecia corectitudinea dumneavoastra.
2. In cazul in care ai bona pentru copil sau vine o bunica zilnic sa stea cu copiii, pe perioada cat parintii sunt la serviciu, se declara la intretinere inca o persoana?
Asa cum s-a mai raspuns, tot dumneavoastra decideti daca treceti la intretinere un numar mai mare de persoane decat cei din familie, in functie de cat de mult stau, lucreaza, locuiesc in acel apartament.
3. Avem un contract de vanzare-cumparare in care este trecut termenul de eliberare pentru vechii proprietari si faptul ca pana la data eliberarii cheltuielile cu utilitatile se suporta de catre acestia. Totusi, ei au eliberat fara a plati la Asociatie cheltuielile pentru consumul de apa si cheltuielile aferente numarului de persoane prezente. Fostii proprietari sustin ca au ceva de lamurit cu administratora asociatiei in legatura cu plata unor penalitati si ca abia apoi isi vor achita datoriile. Administratora sustine ca noi, noii proprietari trebuie sa achitam tot ce apare de plata. Cum ar trebui procedat?
Atunci cand ati incheiat contractul de vanzare-cumparare trebuia sa le retineti o garantie pana la eliberarea apartamentului. Am avut in familie o asemenea situatie si le-am acordat prin contract termen de abitatie de 6 luni. Din suma de 85 mii euro ne-am inteles cu vanzatorul si-am platit doar 83 mii. Suma de 2000 euro au incasat-o la vreo doua luni dupa eliberarea apartamentului chiar daca au eliberat apartamentul la 6 luni. Asta pentru ca in acele doua luni au aparut facturile la electricitate, gaz, telefon... si listele la asociatia de proprietari. Am ramas prieteni si ne intretinem cu placere ori de cate ori ne intalnim.
Oricum fata de asociatiea de proprieatri, dumneavoastra, ca proprietari sunteti datori sa platiti toate cheltuielile aferente perioade de la data semnarii contractului de vanzare-cumparare si nu de la data mutarii in apartament. Iar cu fostul proprietar va decontati dumneavoastra in baza intelegerii scrise sau nescrise pe care ati facut-o cu acesta.
4. Pe chitanta cu care achit datorii la intretinere se poate trece (este legal) "contravaloare cheltuieli luna mai + iunie" ? Adminstratora sustine ca ea "stinge" din debit. Nu o intereseaza pe ce luna achit...
Pe chitanta se poate scrie ce anume se plateste. Dar uneori, daca nu se achita tot ce este afisat, este dificil pentru cel ce incaseaza sa socoteasca din suma total de 12546 lei ce se intinde pe 7 luni, cu penalizari pe fiecare luna, cu restante la reparatii, la fonduri..., este dificil sa va scrie exact ca suma de 400 lei pe care o platiti astazi ar insema: cota pe ianuarie, penalizarea aferenta, o parte din cota lunii februarie si o parte din penalizarea aferenta lunii februarie.
5.In baza carui act fac eu parte din asociatia de proprietari?
Fiecare proprietar este obligat conform legii 230/2007 sa depuna la asociatie o copie a actului de proprietate la data dobandirii imobilului. Tot atunci sau ulterior, pentru a deveni membru al asociatiei, cu toate drepturile (obligatiile le are oricum), depune la presedintele asociatiei o adeziune la asociatie.
Pentru o buna intelegere cu cei din asociatie discutati cu ei, anuntati-i de reparatii, anuntati-i ca va ajuta bunica din cand in cand... cititi legea 230/2007, HG 1588/2007 si subiectele asemanatoare ce s-au dezbatut aici pe avocatnet.