avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 751 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Echipa de muncitori care lucreaza in apartament si ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Echipa de muncitori care lucreaza in apartament si alte nelamuriri

Buna ziua!

Va rog sa ma ajutati cu cateva informatii (eventual articole de lege pe care sa le consult) in legatura cu urmatoarele probleme:
1. Echipa de muncitori care lucreaza la un apartament se trece la intretinere? Mentionez ca in apartament nu locuieste nimeni.
2. In cazul in care ai bona pentru copil sau vine o bunica zilnic sa stea cu copiii, pe perioada cat parintii sunt la serviciu, se declara la intretinere inca o persoana?
3. Avem un contract de vanzare-cumparare in care este trecut termenul de eliberare pentru vechii proprietari si faptul ca pana la data eliberarii cheltuielile cu utilitatile se suporta de catre acestia. Totusi, ei au eliberat fara a plati la Asociatie cheltuielile pentru consumul de apa si cheltuielile aferente numarului de persoane prezente. Fostii proprietari sustin ca au ceva de lamurit cu administratora asociatiei in legatura cu plata unor penalitati si ca abia apoi isi vor achita datoriile. Administratora sustine ca noi, noii proprietari trebuie sa achitam tot ce apare de plata. Cum ar trebui procedat?
4. Pe chitanta cu care achit datorii la intretinere se poate trece (este legal) "contravaloare cheltuieli luna mai + iunie" ? Adminstratora sustine ca ea "stinge" din debit. Nu o intereseaza pe ce luna achit...
5.In baza carui act fac eu parte din asociatia de proprietari? Nu trebuie cumva sa ma inscriu de buna-voie in asociatie si sa fac o cerere in acest sens?

Multumesc anticipat pentru orice lamurire.
Cel mai recent răspuns: a.d.n. , utilizator 10:41, 1 August 2013
1. Mda, echipa de muncitori se trece la plata cotelor de intretinere, daca luati in calcul faptul ca se aduna destul gunoi dupa ei, ca folosesc liftul (aveti lift?), adica curentul electric al liftului... Poate nu 3 cati lucreaza, dar macar 2...sau apreciati dv.

2. Bona sau o bunica care o inlocuieste pe mama de dimineata, cat femeia este la serviciu, nu se trece la intretinere.
Dar daca vine bona si sta si mamica acasa, atunci se trece.

3. E corect cum stiti dv., iar administratora nu trebuia sa le dea fondul de rulment, daca aveti asa ceva pana nu isi achitau in intregime datoriile sau....nu trebuia sa le elibereze adeverinta cum ca nu au datorii atata timp cat era clar ca mai trebuia sa plateasca si luna urmatoare. Eventual, daca nu avea un fond de rulment acoperitor, le cerea plata in avans si apoi le dadea adeverinta. Deci n-a stiut cum sa procedeze. Nu-i platiti datoriile vechilor proprietari. Sa se descurce, daca a fost natafleata, nu sa va puna pe dv. sa scoateti castanele din foc.

4. Poate sa scrie luna pe care o platiti. Este treaba ei cum isi recupereaza restantele. Dv. achitati luna curenta care este la avizier, nu altceva. Ce face ea in contabilitate e treaba ei. Dv. trebuie sa va treaca pe chitanta luna curenta. Aveti grija sa nu ramaneti restanti ca atunci se amesteca restantele vechilor proprietari cu ale dv. si ii dati apa la moara... Si aveti grija sa nu va socoteasca ceva penalizari in totalul de plata.

5. Faceti o solicitare scrisa catre presedintele asociatiei, fara alte demersuri suplimentare, el este obligat sa v-o ia in seama. Daca trebuie, atunci duceti si o copie a contractului de v/c.
M-ati mai luminat ! Dar acum imi vin in minte si alte intrebari. :)

1. In cazul in care ma trezesc pe listele de plata cu bunica, persoana care ne "inlocuieste" cat timp noi suntem la serviciu, ce articol de lege trebuie sa le invoc?

2. Ce se intampla daca nu facem cerere de inscriere in Asociatie? Am dat o copie a contractului de vanz-cump si am facut o declaratie in care le spuneam ca ii vom anunta data la cere ne vom muta in apartament.

Noi nu vrem sa ne certam cu nimeni, dar cand ti se vorbeste de pe un ton superior si se abuzeaza de faptul ca nu cunosti prea multe, te cam infurii...
Nu avem lift.
Ultima modificare: Miercuri, 31 Iulie 2013
a.d.n., utilizator
a.d.n. a scris:
1. Echipa de muncitori care lucreaza la un apartament se trece la intretinere?

Dumneavoastra, ca proprietar, anuntati la asociatie ca in perioada xx, in apartament se fac anumite lucrari de amenajare si sa fie trecute 1-2-3 persoane in functie de amploarea lucrarilor si marimea echipei. Daca spuneti dumneavoastra acest lucru la asociatie este o nota buna si cei din conducere ca si vecinii vor aprecia corectitudinea dumneavoastra.
2. In cazul in care ai bona pentru copil sau vine o bunica zilnic sa stea cu copiii, pe perioada cat parintii sunt la serviciu, se declara la intretinere inca o persoana?

Asa cum s-a mai raspuns, tot dumneavoastra decideti daca treceti la intretinere un numar mai mare de persoane decat cei din familie, in functie de cat de mult stau, lucreaza, locuiesc in acel apartament.
3. Avem un contract de vanzare-cumparare in care este trecut termenul de eliberare pentru vechii proprietari si faptul ca pana la data eliberarii cheltuielile cu utilitatile se suporta de catre acestia. Totusi, ei au eliberat fara a plati la Asociatie cheltuielile pentru consumul de apa si cheltuielile aferente numarului de persoane prezente. Fostii proprietari sustin ca au ceva de lamurit cu administratora asociatiei in legatura cu plata unor penalitati si ca abia apoi isi vor achita datoriile. Administratora sustine ca noi, noii proprietari trebuie sa achitam tot ce apare de plata. Cum ar trebui procedat?

Atunci cand ati incheiat contractul de vanzare-cumparare trebuia sa le retineti o garantie pana la eliberarea apartamentului. Am avut in familie o asemenea situatie si le-am acordat prin contract termen de abitatie de 6 luni. Din suma de 85 mii euro ne-am inteles cu vanzatorul si-am platit doar 83 mii. Suma de 2000 euro au incasat-o la vreo doua luni dupa eliberarea apartamentului chiar daca au eliberat apartamentul la 6 luni. Asta pentru ca in acele doua luni au aparut facturile la electricitate, gaz, telefon... si listele la asociatia de proprietari. Am ramas prieteni si ne intretinem cu placere ori de cate ori ne intalnim.

Oricum fata de asociatiea de proprieatri, dumneavoastra, ca proprietari sunteti datori sa platiti toate cheltuielile aferente perioade de la data semnarii contractului de vanzare-cumparare si nu de la data mutarii in apartament. Iar cu fostul proprietar va decontati dumneavoastra in baza intelegerii scrise sau nescrise pe care ati facut-o cu acesta.
4. Pe chitanta cu care achit datorii la intretinere se poate trece (este legal) "contravaloare cheltuieli luna mai + iunie" ? Adminstratora sustine ca ea "stinge" din debit. Nu o intereseaza pe ce luna achit...

Pe chitanta se poate scrie ce anume se plateste. Dar uneori, daca nu se achita tot ce este afisat, este dificil pentru cel ce incaseaza sa socoteasca din suma total de 12546 lei ce se intinde pe 7 luni, cu penalizari pe fiecare luna, cu restante la reparatii, la fonduri..., este dificil sa va scrie exact ca suma de 400 lei pe care o platiti astazi ar insema: cota pe ianuarie, penalizarea aferenta, o parte din cota lunii februarie si o parte din penalizarea aferenta lunii februarie.
5.In baza carui act fac eu parte din asociatia de proprietari?

Fiecare proprietar este obligat conform legii 230/2007 sa depuna la asociatie o copie a actului de proprietate la data dobandirii imobilului. Tot atunci sau ulterior, pentru a deveni membru al asociatiei, cu toate drepturile (obligatiile le are oricum), depune la presedintele asociatiei o adeziune la asociatie.

Pentru o buna intelegere cu cei din asociatie discutati cu ei, anuntati-i de reparatii, anuntati-i ca va ajuta bunica din cand in cand... cititi legea 230/2007, HG 1588/2007 si subiectele asemanatoare ce s-au dezbatut aici pe avocatnet.
1-Pentru raspuns la obiect precizati concret efectivul echipei de muncitori si perioada in care acestia urmeaza sa execute lucrari in apartament
Este o diferenta semnificativa intre echipa de muncitori care inlocuieste instalatia electrica intr-o saptamana-nu necesita consum apa si alta echipa care executa reparatii la pereti,tavane,zugraveli,etc-necesita apa
3-Daca detineti clauza contractuala asumata de ex proprietari,faceti dovada presedintelui de asociatie care detine autoritatea si competenta sa clarifice problema s sa dispuna administratorului masurile necesare
4-Solutionati initial situatia debitului si partea responsabila care acopera suma si ulterior reveniti cu platile aferente datei de cand sunteti proprietari ai apartamentului
5-

L nr 230/2007 ART. 5
(1) Asociaţia de proprietari se înfiinţează prin acordul scris a cel puţin jumătate
plus unu din numărul proprietarilor apartamentelor şi spaţiilor cu altă destinaţie decât
aceea de locuinţă, din cadrul unei clădiri. Acordul se consemnează într-un tabel
nominal, anexă la acordul de asociere.


ART. 7
Înscrierea ulterioară în asociaţia de proprietari a proprietarilor care nu au fost
prezenţi la adunarea generală de constituire se face la cererea scrisă a acestora, fără
alte formalităţi
.
Apreciez raspunsurile primite.

@ynocentta

Este vorba de lucrari de renovare completa a apartamentului in care lucreaza o echipa formata din 2 persoane, dar care cand vin, cand nu vin, cand stau pana la 12, cand pana la 16, cand vin pe rand, doar cate unul. Bineinteles ca in aceste conditii, o lucrare care trebuia sa dureze 2 luni s-a intins pe trei si poate ca va mai trece ceva timp pana ne mutam. Normal era sa ma intrebe daca sunt doua persoane, daca sunt prezenti zilnic (minim 15 zile pe luna), nu sa ma trezesc ca platesc intretinere pentru doua persoane si ei nici n-au prea dat pe-acolo.

Detinem clauza in contract precum ca ex-proprietarii vor suporta plata utilitatilor pana la data eliberarii stipulata in contract.

@Adriantot

Da, am anuntat in scris Asociatia ca sunt lucrari de renovare in apartament si ca imediat ce ne vom muta vom anunta in scris acest lucru.

Alte discuții în legătură

Plata intretinere apartament aniri64 aniri64 Buna ziua. Am un apartament in care nu locuiesc, doar platesc cheltuielile comune . Acum o luna am angajat oameni pentru a face o curatenie generala(varuit, ... (vezi toată discuția)
Renovare garsoniera,probleme administrator! AliceD AliceD Buna ziua si Sarbatori fericite tuturor! Dupa aproape 2 ani de la achizitionarea unei garsoniere, am reusit insfirsit sa string banii necesari pt ... (vezi toată discuția)
Administratoarea blocului vrea sa platesc eu reparatiile pricinuite de cei care mi-au adus mobila alinaqf alinaqf Acum o luna mi-am renovat in apartament. Cand m-am dus sa platesc intretinerea ultima data, m-a amenintat administratora cum ca eu sa trebuie sa platesc ... (vezi toată discuția)